Veelgestelde Vragen
Website is nog in aanbouw
Hier kun je lezen hoe dat allemaal zo gekomen is...
Vragen over bestellen en verzenden
Wanneer heb ik mijn bestelling in huis?
bestellingen die op werkdagen voor 12:00u binnenkomen, gaan dezelfde dag op de post en worden hopelijk de volgende dag geleverd.
De rest van het jaar is de levertijd 3 tot 5 werkdagen.
Wanneer je buiten Nederland woont, dan wordt je bestelling (na ontvangst betaling!) zo snel mogelijk op de post gedaan. Hoe lang het vervolgens duurt voordat het geleverd wordt, kun je het beste navragen bij PostNL of het postbedrijf van je land.
Ik heb morgen het spel nodig. Tot hoe laat kan ik het vandaag nog bestellen?
- Bestellingen die op werkdagen voor 12:00u binnenkomen, gaan dezelfde dag op de post.
- Bestellingen op vrijdag na 12:00u en in het weekend gaan maandag op de post.
Of je bestelling dan ook de volgende dag aankomt, is afhankelijk van hoeveel post PostNL moet verwerken. Als je kiest voor pakketpost i.p.v. brievenbuspost is de kans groter dat het op tijd arriveert. Bovendien kun je je pakketje volgen via track & trace.
Kies voor een andere verkoper! Bij veel webwinkels kun je tot 17:00u of later bestellen met de garantie dat het vandaag nog op de post gaat.
Je kunt ook een spel bestellen via je lokale speelgoedwinkel of boekhandel. Vertel de eigenaar dat het spel ingekocht kan worden bij Boosterbox (spellendistributeur).
Mijn bestelling is niet aangekomen. Wat nu?
- Je bestelling is naar een verkeerd adres verstuurd. Check alsjeblieft eerst of je huisnummer en postcode kloppen in je factuur. Wanneer je deze verkeerd hebt ingevoerd, ben je zelf verantwoordelijk en zul je het spel opnieuw moeten bestellen.
- Het verzendadres is correct? Dan is je pakketje kwijtgeraakt bij de post. Stuur mij een bericht en ik zorg ervoor dat je bestelling zo snel mogelijk opnieuw verstuurd wordt.
Mijn bestelling is onderweg beschadigd. Wat nu?
Wat zijn de retourvoorwaarden?
- Gebruik het retourformulier om je bestelling retour te melden.
- Pak het spel zorgvuldig in en doe het op de post (je betaalt deze portokosten zelf).
- Bewaar het verzendbewijs zodat je deze stap kunt aantonen mocht het pakketje kwijtraken in de post!
- Je krijgt je volledige aankoopbedrag (inclusief verzendkosten) terug na ontvangst van de retour.
Kan ik digitale producten ook retourneren?
In sommige gevallen geef ik een niet-goed-geld-terug garantie op digitale producten. Wanneer dit op jouw aankoop van toepassing is, dan kun je mij een mailtje sturen dat je van je aankoop afziet en krijg je het aankoopbedrag van me terug.
Hoe 'bestel' ik de gratis downloads?
- Klik op de knop 'Meld je aan' op de pagina met informatie over de gratis downloads.
- Als je niet ingelogd bent, verschijnt er een pop-up zodat je kunt inloggen in je account. (Als je nog geen account hebt, kun je die nu aanmaken.)
- Je belandt nu automatisch in de productomgeving met de downloads. (Je hoeft uiteraard niets af te rekenen!)
Je ontvangt na aanmelding een bevestigingsmail met hierin een link naar de product informatiepagina. Hierop zie je nu in plaats van 'Meld je gratis aan' een knop met de tekst 'Door naar inhoud'. Klik hierop en de rest wijst zich als het goed is vanzelf.
Als je deze email kwijtraakt, dan kun je je producten ook altijd terugvinden vanuit je account dashboard (de eerste pagina die je ziet nadat je inlogt). Zie voor meer info hierover de vraag: 'Waar vind ik mijn downloads?'
Waarom heb ik ook een account nodig als de downloads gratis zijn?
Met een persoonlijk account profiteer je van verschillende voordelen:
- Je hebt altijd toegang tot de meest recente versie van de downloads. Aftelkalenders zijn bijvoorbeeld ieder jaar net even anders. Maar ook bij andere downloads kunnen dingen veranderen.
- Je krijgt automatisch een seintje als er content wijzigt of toegevoegd wordt aan je producten.
- Je krijgt de nieuwsbrief toegestuurd met daarin waardevolle tips over hoe je met zo min mogelijk stress en zoveel mogelijk plezier Sinterklaas viert met kinderen tussen de 3 en 12 jaar.
- Je krijgt speciale aanbiedingen en cadeautjes die alleen beschikbaar zijn voor bestaande klanten; ook als je nog nooit wat gekocht hebt.
Mocht je dit allemaal niet willen, dan kun je na het downloaden je account direct weer opzeggen. Je kunt ook je accountinstellingen aanpassen als je bijvoorbeeld liever niet de nieuwsbrief wilt ontvangen. Zie uitleg hieronder over hoe je dat doet...
Ik heb nog een Sinterklaas Surprisespel in BliQ. Hoe claim ik mijn bonus downloads?
- 1e editie: Deze code staat op de witte sticker op de deksel van het bliq en tevens in de spelregels op de laatste pagina (downloadsoverzicht).
- 2e editie: Deze code staat bijna onderaan de rode kaart in het spel (titel van de kaart is ‘Sinterklaas Surprisespel’ met hierop een downloadsoverzicht).
Ik heb in het verleden al eens downloads bij je gekocht. Kan ik hier nog bij komen?
- Je mag een nieuw account aanmaken op deze website. Dat kost je verder niets behalve een paar minuten tijd.
- Zodra alle digitale producten overgezet zijn, zal ik je account koppelen aan de producten die je in het verleden bij me gekocht hebt.
- Je krijgt automatisch bericht wanneer je weer toegang hebt tot je eerdere aankopen.
Het is een enorme klus, dus ik hoop dat je nog even geduld hebt. Als het echt niet kan wachten, neem dan even contact met me op!
Wanneer worden de downloads geleverd?
Ik wil jouw spellen verkopen in mijn winkel. Hoe pak ik dit aan?
Vragen over inloggen en klantaccount
Waarom heb ik een account nodig?
- Je hebt altijd toegang tot de meest recente versie van de downloads. Aftelkalenders zijn bijvoorbeeld ieder jaar net even anders. Maar ook bij andere downloads kunnen dingen veranderen.
- Je krijgt automatisch een seintje als er content wijzigt of toegevoegd wordt aan je producten.
- Je krijgt (indien je dit wilt*) de nieuwsbrief toegestuurd met daarin waardevolle tips over hoe je met zo min mogelijk stress en zoveel mogelijk plezier Sinterklaas, Kerst en andere feestjes viert met kinderen tussen de 3 en 12 jaar.
- Je krijgt speciale aanbiedingen en cadeautjes die alleen beschikbaar zijn voor bestaande klanten; ook als je nog nooit wat gekocht hebt.
*) Je kunt je accountinstellingen zelf aanpassen als je bijvoorbeeld wel de product seintjes maar niet de nieuwsbrief wilt ontvangen. Zie een van de vragen hieronder voor hoe je dit doet.
Waarom kan ik niet inloggen?
- Misschien heb je nog geen klant account? Deze website is in 2022 gestart. Als je eerder iets bij me besteld hebt, dan was dat in de oude webshop. Je klantaccount is niet overgezet dus je zult opnieuw een account moeten aanmaken. Klik hier voor het registratieformulier...
- Heb je je de eerste keer geregistreerd via je Facebook, Twitter, LinkedIn, Google of Apple account? In dat geval moet je deze iedere keer gebruiken bij het inloggen.
- Heb je je de eerste keer geregistreerd met een e-mailadres en wachtwoord? Wachtwoorden zijn hoofdlettergevoelig. Check of je caps-lock niet per ongeluk aan staat (de toets boven de linker shift toets waarmee je alles in hoofdletters typt).
- Heb je een typfout gemaakt tijdens het registreren? Als dat het geval is, dan heb je ook nooit mail van mij of deze site ontvangen. De enige manier om dit te fixen, is als ik het vanuit de site administratie wijzig. Neem even contact met me op.
- Heb je meerdere e-mailadressen? Probeer of een van deze adressen wel werkt met je wachtwoord.
- Heb je de cookies geaccepteerd? Je kunt namelijk alleen inloggen en/of iets bestellen, als je de cookies van deze website accepteert.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
- Vraag hier een nieuw wachtwoord aan. (Er staat ook een link onderaan het inlog formulier.)
- Je krijgt dan een email toegestuurd met de vraag of je inderdaad een nieuw wachtwoord wilt (altijd rekening houden met foute-grap-pieten!).
- Klik op de link in deze mail; dit opent online een pagina waar je een nieuw wachtwoord kunt instellen.
- Je krijgt daarna nog een tweede mail om te bevestigen dat je wachtwoord is gewijzigd.
Kun je niet op link in de mail klikken? Neem contact met mij op en meld gelijk het wachtwoord wat je graag wilt, dan maak ik dat voor je in orde.
De mail met de link om het wachtwoord te wijzigen, komt niet aan…
Mijn e-mailadres is gewijzigd. Wat nu?
- Log in met je oude e-mailadres en wachtwoord.
- Klik in de dashboard navigatie op de knop 'Mijn Profiel'.
- Klik op de profielpagina op de knop 'Aanpassen'
- Er verschijnt een pop-up met de titel 'Over mij'. Op de tweede regel zie je je oude e-mailadres. Wijzig deze en klik daarna op de knop 'Opslaan'.
Ben je ook je wachtwoord vergeten? Neem dan even contact met me op, dan maak ik het voor je in orde.
Hoe verwijder ik zelf mijn account?
- Begin met inloggen in je klant account.
- In het dashboard klik je op de groene knop 'Mijn Profiel'.
- Op de profielpagina klik je op de gele knop 'Aanpassen' - er verschijnt een pop-up met de titel 'Profiel aanpassen'.
- Links op deze pop-up zie je een navigatiekolom. Scroll naar beneden en klik op 'Privacy Instellingen's
- Klik op het pijltje rechts van de tekst 'Geavanceerde privacy instellingen' - er verschijnen nu 2 links.
- Klik op de eerste link met de tekst 'Verwijder mijn account en vergeet mij'.
Ik wil wel een account, maar geen nieuwsbrief...
- Begin met inloggen in je klant account.
- In het dashboard klik je op de groene knop 'Mijn Profiel'.
- Op de profielpagina klik je op de gele knop 'Aanpassen' - er verschijnt een pop-up met de titel 'Profiel aanpassen'.
- Links op deze pop-up zie je een navigatiekolom. Scroll naar beneden en klik op 'Privacy Instellingen'.
- Schakel het vinkje uit naast de 5e optie (Ik wil de nieuwsbrief ontvangen) door erop te klikken.
- Klik daarna op de gele knop 'Opslaan' onderaan de pop-up.
Ik hoef geen mail te ontvangen als ik een nieuw bericht heb in mijn inbox of op het forum
- Begin met inloggen in je klant account.
- In het dashboard klik je op de groene knop 'Mijn Profiel'.
- Op de profielpagina klik je op de gele knop 'Aanpassen' - er verschijnt een pop-up met de titel 'Profiel aanpassen'.
- Links op deze pop-up zie je een navigatiekolom. Scroll naar beneden en klik op 'Privacy Instellingen'.
- Schakel het vinkje uit naast de 4e optie (Ik wil per e-mail meldingen ontvangen over mijn activiteit op deze website) door erop te klikken.
- Klik daarna op de gele knop 'Opslaan' onderaan de pop-up.
Vragen over downloaden van bestanden
Navigeren door de productomgeving
- Link om weer terug te keren naar de website.
- Klik op de dubbele pijlkop om de navigatiekolom te sluiten (deze link blijft zichtbaar zodat je de kolom ook weer kunt openen).
- Titel van je product.
- Voortgangsbalk: toont hoeveel je gelezen, gehoord en gedownload hebt.
- Inhoud - klik hierop voor een overzicht van de content onder de gele kop. De inhoud is scrollbaar.
- Vragen & Reacties - klik hierop om vragen te stellen of een reactie te plaatsen. (Zie onderste schermafbeelding.)
- Een gele balk voor een titel geeft aan dat je daar bent. Een vinkje achter de titel geeft aan dat je die pagina gelezen, geluisterd of gedownload hebt.
- Met de links 'vorige' en 'volgende' kun je ook navigeren door de inhoud.
- Wanneer je een link of afbeelding wilt delen, gebruik dan respectievelijk de links URL en IMG. Klik op 'peiling' om een opiniepeiling te houden. Sluit je Vragen & Reacties sessie af door op de gele knop 'DELEN' te klikken.
Waar vind ik mijn downloads?
- Klik op Inloggen in de navigatie bovenaan de site.
- Na het inloggen kom je in je account dashboard. Hier vind je twee rijtjes met groene knoppen.
- Klik op de knop Mijn Producten voor het overzicht van je bestellingen.
- Selecteer vervolgens het product met de download(s) die je zoekt. Deze wordt direct geopend in de productomgeving.
- Hier kun je downloads selecteren vanuit de navigatiekolom links. Je herkent ze aan een PDF of paperclip icoon voor de naam.
Waaraan herken ik de downloads?
Hoe download ik PDF bestanden?
Hoe download ik overige bestanden?
Downloaden lukt niet. Wat nu?
Hoe je zelf de pop-up instellingen wijzigt van je browser, is per browser verschillend. Deze website legt het uit voor de meest gebruikte browsers:
https://www.browserchecker.nl/pop-up-blocker
Hoe kom ik aan gratis downloads?
- Klik op de knop 'Meld je gratis aan' op de pagina met informatie over de gratis downloads.
- Als je niet ingelogd bent, verschijnt er een pop-up zodat je kunt inloggen in je account. (Als je nog geen account hebt, kun je die nu aanmaken.)
- Je belandt nu automatisch in de productomgeving met de downloads. (Je hoeft uiteraard niets af te rekenen!)
Je ontvangt na aanmelding een bevestigingsmail met hierin een link naar de product informatiepagina. Hierop zie je nu in plaats van 'Meld je gratis aan' een knop met de tekst 'Door naar inhoud'. Klik hierop en de rest wijst zich als het goed is vanzelf.
Als je deze email kwijtraakt, dan kun je je producten ook altijd terugvinden vanuit je account dashboard (de eerste pagina die je ziet nadat je inlogt). Zie voor meer info hierover de vraag: 'Waar vind ik mijn downloads?'
Ik heb in het verleden al eens downloads bij je gekocht. Kan ik hier nog bij komen?
- Je mag een nieuw account aanmaken op deze website. Dat kost je verder niets behalve een paar minuten tijd.
- Zodra alle digitale producten overgezet zijn, zal ik je account koppelen aan de producten die je in het verleden bij me gekocht hebt.
- Je krijgt automatisch bericht wanneer je weer toegang hebt tot je eerdere aankopen.
Het is een enorme klus, dus ik hoop dat je nog even geduld hebt. Als het echt niet kan wachten, neem dan even contact met me op!
Vragen over het Sinterklaas Surprisespel
Voor welke leeftijd is het Surprisespel bedoeld?
Met hoeveel personen kun je het Sintspel spelen?
Hoe lang duurt het Sinterklaas Surprisespel?
Afhankelijk van hoe oud de deelnemers zijn, moet je misschien de tijd inkorten en enkele spellen uitstellen tot volgend jaar. Voor de peuters en kleuters in het gezelschap is één tot twee uur feest meer dan genoeg opwinding. Met oudere deelnemers kun je insteken op drie tot vier uur met tussendoor een flinke pauze, maar ook dat is voor ieder gezin anders. Je kent je eigen kinderen zelf het best, dus gebruik het spel zolang als jij denkt dat het voor jullie gezellig blijft.
Hoeveel cadeautje zijn er per persoon nodig?
Richtlijnen voor groepen van 4 tot 10 personen:
- Groep van 4 personen: 4-5 cadeautjes p.p.
- Groep van 5 personen: 3-4 cadeautjes p.p.
- Groep van 6-7 personen: 2-3 cadeautjes p.p.
- Groep van 8-12 personen: max 2 cadeautjes p.p.
- Bij grotere groepen is 1 cadeautje per persoon echt voldoende.
Surprisespel inkorten bij (te) veel cadeautjes:
Mag ik dan helemaal geen gedichten en surprises meer maken?
Met ons gezin hebben we vanaf de tienertijd gedichten en surprises weer ingevoerd. We doen nu een mix van een traditionele Sinterklaas (lootjes trekken en ieder maakt een surprise met gedicht voor wie hij/zij getrokken heeft) en opdrachten uit het Sinterklaas Surprisespel. Bij die opdrachten krijgen de deelnemers snoepgoed, nuttige spullen (mutsen, sokken, onderbroeken en dergelijke) of een cadeau voor de hele familie.
Is het Sinterklaas Surprisespel coronaproof?
Lijkt dit spel op het Sinterklaas dobbelsteenspel?
Mijn stickers zijn op. Waar kan ik deze bijbestellen?
In de nieuwe edities uit 2017 (ISBN 9789080889057) en 2021 (ISBN 8719189074062) zijn de 5 stickers vervangen door 5 'korte opdracht' kaarten die elk 4x voorkomen.
Is het belangrijk dat mijn kind nog in Sinterklaas gelooft?
Is dit Sintspel geschikt voor kinderen met ASS?
Is dit Sintspel geschikt voor kinderen met ADHD?
Is dit spel geschikt voor kinderen met dyslexie?
Vragen over Wacky Winter Games
Voor welke leeftijd is dit spel bedoeld?
De spellen zijn geschikt voor alle leeftijden en daarom ook leuk voor de ouders, grote broers en zussen, opa’s en oma’s, ooms en tantes enz. In de handleiding bij het spel vind je extra tips en adviezen over hoe het spel in te zetten bij gezelschappen met veel peuters en kleuters.
Hoe lang duurt Wacky Winter Games?
Vuistregel: 2 tot 3 uur aan spelletjes is genoeg.
Speel de rest op een regenachtige vakantiedag of gebruik ze tijdens een ander december feest.
Met hoeveel mensen moet je zijn voor dit spel?
Dit spel kan zowel met kleine als grote families gedaan worden. Een paar spellen zijn minder geschikt voor grote families, een paar andere zijn minder geschikt voor een kleine familie. Bij het lezen van de spelinstructies wordt vanzelf duidelijk welke spellen in jullie situatie het meest geschikt is.
Wanneer je Wacky Winter Games speelt met meer dan 15 personen + cadeautjes, dan duurt het feest al snel te lang met de basisregel (eerst 1 spel spelen, dan 1 cadeautje uitpakken). Laat in dat geval meerdere personen tegelijk een cadeautje uitpakken.
Wanneer je het spel zonder cadeautjes speelt, dan is er vrijwel geen limiet aan het aantal spelers. Denk er wel aan dat je voldoende beweegruimte hebt voor estafettes en dergelijke!
Wat voor soort spelletjes/activiteiten kan ik verwachten?
Door vooraf te selecteren welke spellen je tijdens je feest wilt gebruiken, kun je vooraf al een groot deel van de sfeer bepalen. Voor Oud & Nieuw zou ik zelf vooral insteken op veel actie en lol.
Zijn cadeautjes persé nodig?
Er zijn spellen die heel geschikt zijn om te spelen tijdens een lang feestmaal om zo de tijd tussen de gangen te overbruggen. En ook spellen die het vooral goed doen tijdens een nieuwjaarsfeest: veel actie, veel lol. Cadeautjes zijn dan totaal niet nodig.
Zijn er wel cadeautjes gewenst - onder de kerstboom of bij een winters verjaardagsfeest? Met name jongere kinderen verliezen zichzelf nog wel eens in (bijzonder irritant) gillen en graaien bij het zien van een grote stapel cadeautjes. Door deze cadeautjes aan spelletjes te koppelen, geef je deze kinderen structuur en verleg je de focus naar samen plezier maken. Dit helpt hen hun opwinding onder controle te krijgen.
Hoe speel je Wacky Winter Games met cadeautjes?
Je kunt vooraf de spelkaarten bij de cadeautjes stoppen of kaarten laten trekken door de deelnemers. Degene die het eerste cadeautje krijgt, leest de opdracht op zijn/haar kaart voor (bij de kleintjes help je uiteraard) en het feest kan beginnen.
Na ieder spel wordt er door 1 persoon een cadeautje uitgepakt. Hou er rekening mee dat het feest langer duurt als er meer cadeautjes zijn en er dus meer spelletjes gespeeld worden. De ervaring heeft geleerd dat 15 spellen c.q. 15 cadeautjes echt voldoende zijn voor een geslaagde middag of avond.
Hoeveel cadeautjes per persoon?
Richtlijnen:
- Groep van 4 personen: 4 cadeautjes p.p.
- Groep van 5-6 personen: 3 cadeautjes p.p.
- Groep van 7-8 personen: 2 cadeautjes p.p.
- Bij 9 personen of meer is 1 cadeautje per persoon voldoende.
Lijkt dit op het dobbelsteenspel?
Bij Wacky Winter Games ligt de focus op gezellig samenzijn en spelletjes spelen. Na afloop van elk spelletje kun je een cadeautje uitpakken, maar je kunt het ook prima zonder cadeautjes spelen!
Hoelang duurt het voor het spel geleverd wordt?
Je kunt betalen met iDeal, Paypal, Bancontact, Sofort of credit card. In principe heb je dan binnen 5 minuten beschikking over de downloads.
Hoelang heb ik toegang tot de downloads?
Zodra de site weer geopend is, is je toegang automatisch hersteld. Tegen die tijd zal ik je een herinnering sturen (mits je je niet hebt afgemeld van de mailinglijst voor leden van deze site!).
Hoeveel kopieën mag ik maken?
Het is niet de bedoeling dat je de bestanden uit Wacky Winter Games gaat uitdelen aan al je vrienden en bekenden, tenzij dit nadrukkelijk in het bestand toegestaan (of zelfs aangemoedigd) wordt.